Friday 12 August 2011

kawan

urm ,, baru nak update blog niey hehehe,,setelah sekian lama di biarkan ..
hari ini mahu story pasal kawan lah..,, apa itu kawan dan kawan sejati ..,ada persamaan tau tiada persamaan.., berckap tentang kawan niey ada bak kata pepatah mangatakan . . ,berkawan biar seribu bercinta biar satu  .''TApi kenapa??? banyak orang yang mengatakan kawan lebih baik kerana selalu ada untuk kita..,,dalam keadaan yang senang susah,,mahupun sedih!!tapi kenpa sesetengah orng tidak suka berkawan..,dan mngatakan kawan ini banyak menyusahkan kita ..,pada sesetengah orang itu memang tidak ingin berkawan..,kerana hidupnya tidak mahu disusahkan dan ingin hidup menyendiri.. memang terlalubanyak perkara yang berlaku di sesetengah orang mahupun saya sendiri ., bagi sayalah kenapa saya perlu banyak kawan ..,,,tidak kiralah yg kecil ka ,,yang sudah tua ka ,,yang seumur dgn kita smua  .. ,kerana bagi saya itu merupakan kesukaan kita untuk berkongsi masalah berjumpa dalam keadaan bosan ,., tapi bila saya pikir2kan kembali ,.,kawan ini ada baiknya dan ada buruknya..,tidak semua kawan yang kita ada baik sama kita setiap hari ,,,setiap masa,.,setiap jam mahupun minit .. ,
(MARI KITA BONGKAR) apa tujuan saya menulis cerita tentang kawan .. ,, jom!!baru2x niey saya baru mengalami permasalahan kawan ..,ya memang saya akui saya banyak kawan dan baik sama mereka .  ,kadang2x kawan yang kita ada mnyakitkakan hati untuk kita . ,kadang2x tidak b,ngam banyak lagilah .  ,, sebab apa kawan begitu sama kita .,tidak mustahil la bagi kita ada kawan ..,kawan kita tidak iri hati atau tidak puas hati sama kita? ada juga kadang2x kawan dia diam tapi belakang cakap sana sini yang bukan2 la ..,,jadi apa yang perlu kita lakukan kalau kawan kita begini menurut kamu apa yang perlu kamu lakukan ??jom kita selesaikan . . ,kalau sayalah mengalami sebegini ...saya akan masih menganggap dia kawan . . ,tapi perasaan saya tidak hilang apa yang dia pernah buat .,hahhahh!!! niey bagi saya la  .., tidak tahu pulak bagi kamu yang mengalami macam sebegini dan satu lagi mbe ,.,la??layanan saya tidak seperti dulu lagi  . ,yang dulunya happy  . ,tapi sekrang tidak .. ,memang banyak juga orang yang mengalami kes2 sebegini . . , jadi pengajaranya untuk kamu dan juga untuk saya . . cari lah kawan yang betul2x mahu jadi kawan sebenar bukan hanya sekadar yang bila masa kita senang kawan dtg sma kita  .. bila masa kita ssah kawan hilang dan tiada untuk kita .  ,dan ada satu cara lagi sesiapa yang ada couple atau masih mencari2x carilah sekarang kerana couple jugak penting dan lebih penting melebihi kawan. . ,,  mahu tahu sebabnya  .. ,couple atau cewek hehhe uda tahu sifat dan perwatakan kita dalam keadaan gembira .  ,sedih  . ,sakit . , ,dan mengalam masalah .. ,jangan la segan jangan la malu  . . luahkan perasaan kamu  . ,,sedikit banyak akan membantu meringankan maslah kita dan buat kita tersenyum lagi .  .,tuelah pentingnya ada couple . , bestkan . . hehhe  . , so?? sesiapa yang ada couple mereka pasti akan merasakannya sepertin saya lah  . .,hahahha . . ,oya ??sesiapa yang baru ada couple .  ,dalami lah dan fahami apa itu couplr .  .,dan mahu cakap lagi couple lebih banyak meluangkan masa bersma kita berbanding kawan .  ,sayangilah couple anda sepenuhnnya .,hehhe  . k la salam  .. 


by hand - - ->WhYWai_bRyENda

No comments:

Post a Comment